Ekspertvalg.dk — Skandinaviens største B2B-markedsplads
Få op til 4 tilbud her
Spar tid
Spar tid

Udfyld 1 formular, og modtag op til 4 tilbud fra udvalgte leverandører

Spar penge
Spar penge

Spar penge ved at sammenligne tilbud og vælg det bedste

Gratis og uforpligtende
Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale og anbefalinger
Sidst opdateret: 22. juli 2021

Guide til telefonsystemer

Kommunikation i en moderne tidsalder kræver moderne løsninger. Opgaverne og metoderne inden for kommunikation afspejler de mange behov som kunder og partnere står med. En succesfuld virksomhed er i stand til at imødekomme disse behov. Så udover sociale medier, hjemmesider og meget mere, så er det stadig vigtigt at telefonen er på plads.

Derfor vil vi her gennemgå hvorfor det er en god idé at anskaffe sig et telefonsystem, samt gennemgå de mange fordele du og din virksomhed kan opnå ved at vælge den rigtige løsning. Den rette løsning, om enten det er IP telefoni eller en telefoncentral, vil være med til at hæve din virksomhedsservice og spare tid, og derved, penge. Sørg i denne sammenhæng også for, at dine medarbejdere er tilfredse med deres nuværende mobilabonnmenter.

Telefonsystemer: Hvilke funktioner har du brug for?

For at få det telefonsystem som passer bedst til din virksomhed er det vigtigt at kende dine behov. Den basale del af et telefonsystem ved opkald til virksomheden består ofte af:

  • Velkomsthilsen styret af åbningstider
  • Telefonkø
  • Annoncering af kønummer og ventetid

Derudover er der på medarbejdernes side også mulighed for:

  • “Forstyr-ikke”-funktion
  • Omstilling med og uden præsentation
  • Trække medarbejderes ubesvarede opkald
  • Fast viderestilling

Ovenstående muligheder og funktioner er hvad man kan forvente af de fleste telefonsystemer. Men derudover er der mange ekstra funktioner som kan være med til at øge værdien for både medarbejdere og kunder i virksomheden:

  • Kundeindtastning af numre (Fx police eller CPR-nummer)
  • VIP-kunde-dirigering
  • Omdirigering af udenlandske numre til relevante medarbejdere
  • Kalenderintegration
  • Receptionmodtagelse
  • Udlandsopkald til lokal takst
  • Telefonmøde, med mulighed for trevejsmøde

Listen af funktioner varierer alt efter hvilken udbyder virksomheden vælger, så vi anbefaler altid at benytte vores kontaktformular, så vi kan sætte dig i kontakt med de partnere som passer til virksomhedens behov.

Hvilken løsning skal du så vælge?

Telefonsystemer kan være avancerede og med mange forskellige funktioner, men typisk vil man stå med et valg om man skal vælge en cloud-baseret løsning, eller om man ønsker at have hardwaren og dermed et telefonanlæg med switchboard stående i virksomheden.

En cloud-løsning betyder at man undgår vedligeholdelse af udstyret, hvilket kan være med til at spare penge og tid. Derimod vil man ofte blive opkrævet leje eller gebyr for serviceomkostninger. Typisk vil en cloud-løsning passe til mindre virksomheder som ikke ønsker at investere i en større løsning, men derimod har brug for en løsning som kan vokse i takt med virksomheden gør det.

Hvis din virksomhed har brug for et dedikeret call center kan vi anbefale en løsning med switchboard og receptionistfunktion. Her kan også vælge at få en løsning som samler alle de data i måtte ønske for at optimere internt og eksternt.

Om enten du er blevet klogere på hvilke funktioner du ønsker, eller om du ønsker at snakke med en ekspert inden for telefonsystemet, så anbefaler vi dig at bruge kontaktformularen og derved sørge for at de rette partnere tager kontakt til dig eller virksomheden.