Noget af det virksomheder ikke nødvendigvis ved at de har brug for, er flådestyring ved hjælp af en elektronisk kørebog. Virksomheder har brug for mange forskellige ting, for eksempel lokaler, borde, stole, computere, kopimaskiner, kaffeautomater, erhvervsrengøring, og ikke mindst medarbejdere og ledelse.
Når der er så mange praktiske ting i virksomheden som skal anskaffes og vedligeholdes, er det ret nemt at glemme noget så relativt simpelt og gemt væk på computeren, som en elektronisk kørebog er. Mange virksomheder arbejder stadig med fysiske kørebøger, som er rigtig gode, når man blot skal have et overblik over flådens brug og bevægelser. Det er dog på tide for mange virksomheder at opgradere til en elektronisk kørebog!
En elektronisk kørebog har flere fordele end en fysisk kørebog, idet man med den elektroniske kørebog kan lave analyser og statistikker ved hjælp af kørebogens indsamlede data. Den elektroniske kørebogs helt store styrke er nemlig, at den kan hjælpe virksomheden med at mindske omkostningerne til brændstof og drift, samtidig med at den sikrer jer, at I ikke rammes af skattesmæk senere hen.
Virksomheder der sjusker med deres kørebog, for eksempel udfyldelsen af deres fysiske kørebog, kan risikere ekstrabeskattelse af op mod flere millioner kroner. Og hvis de ansatte benytter firmabilen privat, kan de risikere at blive efterbeskattet for den private kørsel i hele tre år.
En elektronisk kørebog er en GPS-enhed, som ved hjælp af GPS sporing og GPS tracking holder styr på din flådes kørsel, og sender alt information til din computer og/eller leverandørs servere. Ved hjælp af en GPS tracker med SIM-kort installeret i din flådes fartøjer, vil du altid have nem adgang til alle dine bilers kørselsdata, så du kan se hvordan status er, og hvad I kan forbedre fremadrettet.
Du kan vælge at tilgå ét enkelt fartøjs data, eller du kan kigge på hele eller dele af flåden. Dataen i den elektroniske kørebog kan derudover tilgås fra både computere, tablets og smartphones, så du kan tilgå din data, ligegyldig hvor du er. Din data vil altså ved hjælp af den elektroniske kørebog blive meget mere tilgængelig, end dataen i en fysisk kørebog er.
Elektroniske kørebøger og flådestyring er to meget nært beslægtede services, som ofte slås sammen i det samme program, og ofte bruges ordene som synonymer for hinanden. Men flådestyring og en elektronisk kørebog er ikke nødvendigvis det samme, og det er derfor rigtig vigtigt at kunne skelne dem fra hinanden.
Man kan nemmest skelne mellem en elektronisk kørebog og flådestyring ved at konkludere, at en elektronisk kørebog bruges til at oplagre data, som man efterfølgende kan analysere og basere forbedringer på. En elektronisk kørebog bruges altså ikke mens flåden kører, og bruges ikke til liveovervågning af flåden.
Flådestyring kan på samme måde som den elektroniske kørebog lagre data om de forskellige ruter og fartøjer, fordi et flådestyringssystem ofte indeholder en elektronisk kørebog. Forcen ved flådestyring er dog, at man kan benytte flådestyring til overvågning af flåden i nuet, og hurtigt sætte ind, hvis et fartøj har brug for at skifte rute.
Derfor bruges flådestyring ofte af hospitaler og taxaselskaber, som har brug for at få en bil fra A til B hurtigst muligt, og hvor de skal finde det nærmeste køretøj til formålet. Hvor flådestyring i høj grad er nutidspræget, er den elektroniske kørebog i langt højere grad præget af fremtiden og fremtidige forbedringer.
Alle virksomheder, som har et eller flere fartøjer i deres flåde, vil få brug for at føre en kørebog - og her anbefaler vi, at I bruger en elektronisk kørebog. SKAT har en række krav til udfyldelsen af kørebøger, og du bør derfor altid sikre dig, at din kørebog er udfyldt korrekt. Dette bliver meget nemmere, hvis du har en elektronisk kørebog, som måler og gemmer alle de nødvendige data, uden at du selv skal regne dig frem til rutelængder, besøgstider og lignende.
Det er et krav at man fører en kørebog, men der er ingen krav om, at man skal føre en elektronisk kørebog ved hjælp af et GPS tracking system. Den elektroniske kørebog gør dog jobbet nemmere for dig selv, og gør det nemmere at udfylde den fysiske kørebog efterfølgende, hvis du arbejder med begge dele.
En kørebog elektronisk er derfor en fordel for alle virksomheder med køretøjer, men er især en hjælp i virksomheder, hvor meget af indtjeningen er afhængig af fartøjerne og medarbejdernes kørsel. Det gælder især taxaselskaber, kørende konsulenter, hospitaler, håndværkere, flyttefirmaer, budfirmaer og busselskaber, som kører meget og som har mange forskellige fartøjer.
Med en elektronisk kørebog kan du sikre dig, at medarbejderne har kørt så brændstofeffektivt som muligt, og at de har brugt den mest praktiske rute. Du kan også se, om medarbejderne har brugt dine biler til private ærinder, notere dette og eventuelt bede dem om at lade være med det fremover - Du får altså mange muligheder for besparelser, ved hjælp af en elektronisk kørebog.
Hvis du godt kunne tænke dig at få en elektronisk kørebog, eventuelt i forbindelse med flådestyring, vil vi meget gerne hjælpe dig. Du kan komme i kontakt med os på telefon, e-mail [email protected] eller via kontaktformularen her på siden. Hvis du udfylder kontaktformularen her på siden, vil vi hurtigst muligt ringe til dig, for at høre mere om dine behov og ønsker til en elektronisk kørebog. Når vi har snakket med dig, sørger vi for at matche dig med op til fire forskellige leverandører af elektroniske kørebøger, og herfra er det så op til dig, hvilket tilbud du ønsker, eller om du ikke ønsker nogen. På denne måde får du også mulighed for at sammenlign kørebog og finde den bedste kørebog pris.
Det er helt gratis og uforpligtende at blive sat i kontakt med leverandører af elektroniske kørebøger hos os, og du betaler først leverandøren, når du har accepteret dennes tilbud. Det er så enkelt og nemt som det kan være, og du kan være sikker på at finde den bedste elektronisk kørebog pris!
Vi prøver altid at forbinde vores kunder med de bedste leverandører i branchen. Er du en af dem?