Sammenlign priser på webshop
Udfyld formularen på et minut for at starte processen
Få op til 4 tilbud her
Spar tid
Spar tid

Udfyld 1 formular, og modtag op til 4 tilbud fra udvalgte leverandører

Spar penge
Spar penge

Spar penge ved at sammenligne tilbud og vælg det bedste

Gratis og uforpligtende
Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale og anbefalinger
Sidst opdateret: 21. juli 2021

Køb webshop løsning

Valg af ny webshop - det skal du vide

En moderne og effektiv webshop kan spare din virksomhed for mange penge og på samme tid være med til at sikre et større salg. I dag har mange fysiske butikker en tilknyttet online shop, så kunder i hele landet kan købe både varer og services. En webshop skaber derfor ikke kun mersalg, den skaber også større digital tilstedeværelse for dit brand.

Uanset om du ejer en detailbutik, tilbyder en service, ejer en hjemmeside eller ønsker at starte en ren webforretning op, kan et webbureau hjælpe dig med opstarten eller omstruktureringen. Ved at anvende et webbureau sikrer du dig, at både udseende samt funktion går op i en højere enhed. Derudover mindsker det dine udgifter og sparer tid, da du ikke behøver ansætte en intern medarbejder til at vedligeholde webshoppen.

Ekspertvalg.dk har mere end 5 års erfaring med kontaktformidling til danske webbureauer, og vi står klar til at hjælpe dig med at finde din næste samarbejdspartner. Ved du allerede nu, at din virksomhed mangler en webshop? Udfyld kontaktformularen øverst på siden, og du vil modtage op til 4 gratis og uforpligtende tilbud fra vores samarbejdspartnere - din kommende webshop er ikke mere end ét klik væk.

Kort om webshops

En webshop, kan betegnes som en platform på en hjemmeside, hvor besøgende kan købe produkter fra den specifikke virksomhed. Derfor er en webshop-løsning en nødvendig platform for rigtig mange virksomheder.

Mangler du finansiering til din hjemmeside og webshop, kan det være at et erhvervslån er din løsning.

Hjemmeside med webshop

Det er vigtigt at have en webshop, men lige så vigtigt er det at have en hjemmeside, som webshoppen kan lægges op på. Dette kræver først og fremmest et domænenavn. Dette er som oftest ikke særlig dyrt og kan bestilles online.

Når du har domænenavnet, skal du have en webhost. Dette er som oftest dyrere end domænet set i forhold til hvor meget plads og ekstra service som ønskes i forhold til webhotellet.

Hvis du ikke har en IP-adresse, skal du også have anskaffet dette. For at have en sikker hjemmeside, er det også godt at anskaffe et privat SSL-certifikat. Et privat SSL-certifikat skaber tryghed hos kunderne.

Dernæst skal du have webshoppen op på hjemmesiden. Ved at vælge en professionel udbyder, er du sikret, at webshoppen fungerer optimalt og kan dermed gå i gang med at sælge produkter og markedsføre din virksomhed med det samme. Står du selv for integrering af webshoppen på din hjemmeside, bør du følge Forbrugerombudsmandens webshopguide.

Herunder kan du se nogle af de største udbydere af webshops. Ønsker du en ny netshop til din virksomhed, kan Ekspertvalg.dk formidle kontakten til et webbureau, som kan hjælpe dig godt i gang med de følgende programmer.

Udbydere af webshops
Webshop platformCMSVirksomhedsstørrelse
ShopifyShopifyCustomSmå til store 
MagentoMagentoOpen SourceStore
PrestashopPrestashopOpen SourceMellemstore til store 
WooCommerceWooCommerceOpen SourceSmå

Ønsker du et tilbud på en webshop løsning, kan du udfylde kontaktformularen øverst på siden. Derefter modtager du gratis op til 4 konkurrencedygtige og skræddersyede tilbud til din virksomhed.

Udfyld formularen på bare 1 minut

Fordele ved en professionel webshop

Bare fordi et webshop-system er dyrt, er det nødvendigvis ikke det mest optimale for netop din specifikke forretning.

Når du kigger efter et professionelt webshop-system, er det særdeles vigtigt at have undersøgt hvilke værktøjer, som er de mest optimale. Dette kræver viden om systemerne for at kunne tage den bedste beslutning.

Det er bl.a. vigtigt at være afklaret med, om du skal have en B2C eller B2B webshop. Det skyldes, at en B2B webshop oftest er langt mere kompleks. Herunder nævner vi de elementer, der har en fordel, når du vælger at få et professionelt webbureau til at lave din webshop.

Lagersystem

Lagersystemet i et professionelt webshop-system er særdeles tidsbesparende. Det indbyggede lagersystem opdaterer automatisk lagerstatus, når tallene er blevet indtastet, efter du har fået nye varer. Du sparer derfor tid, da webshoppen selv vil kunne varetage lagerstyringen.

Det indbyggede lagersystem sørger derudover for at informere kunden omkring lagerstatus og varens tilgængelighed, hvis du ønsker det. Det er ydermere op til dig, hvor meget information du vil give kunden i forhold til lagerstatus.

Automatisk mail-system

Et andet særdeles tidsbesparende element i en professionel webshop er det automatiske mail-system, som sørger for at sende standard-mails ud til kunderne.

Af forskellige eksempler på standard mails, kan herunder nævnes:

  • Ordrebekræftelser
  • Fakturar
  • Pakkesporinger i form af eksempelvis Track & Trace
  • Anmodning om kundeanmeldelse efter salg af produkt på f.eks. Trustpilot eller Google

Kundeservicesystem

For at spare tid og endvidere gøre kundeservice nemmere i din webshopløsning, benyttes et digitalt kundemodul på webshoppen. Dette gør kundeserviceprocessen tidsbesparende og mere effektiv. Dette pg.a. forespørgslerne, der bliver sorteret på en måde, som er overskuelig.

Regnskabssystem

Det gode ved regnskabssystemer er, at de er meget tidsbesparende i forhold til at bogføre salget manuelt. Der kan i de fleste webshops installeres et plugin, så du automatisk har din bogføring lige ved hånden.

Dette gør behandlingen af tallene lettere i forhold til at skulle taste dem ind manuelt. Endvidere er risikoen for fejltastning minimeret drastisk, hvilket giver et meget mere præcist regnskab.

Fordele ved en B2B webshop

En B2B-shop kan i høj grad være med til at øge væksten i din virksomhed betydeligt. Herunder nævnes de største fordele ved at have en B2B-webshop:

  • En af hovedfordelene ved en professionel og moderne B2B-webshop er, at det er muligt at sælge dine produkter og ydelser døgnet rundt.
  • Det er muligt at give kunderne adgang til afgrænsede dele af sortimentet i stedet for det fulde sortiment. Det kan være en fordel, hvis der er varer, som ikke er relevante for visse kunder.
  • Der spares en masse tid i salgsafdelingen hos webshoppen, da der i langt højere grad bruges mindre tid på at indtaste ordrer, da denne del foregår automatisk på baggrund af salgssystemet.

I forlængelse af at B2B webshoppen opererer 24/7, og der spares en betydelig mængde tid i salgsafdelingen, kan dine kunder også blive langt mere tilfredse, fordi alting er automatiseret. Ligeledes mindskes risikoen for fejlordrer.

B2B-webshoppen har også den fordel, at dataen bliver organiseret via et integreret system. Dermed bliver data, tekster osv. ikke væk i systemet. Denne løsning tager sig også af økonomi, regneark mm.

Ønsker du informationer omkring et tilbud på en professionel online shop, kan du udfylde den ovenstående kontaktformular øverst i højre hjørne på denne side. Derefter kontaktes du med op til 4 tilbud på en løsning til din virksomhed.

Udfyld formularen på bare 1 minut

kreditkort og bærbar

Webshop med betalingsløsning

Der findes mange forskellige betalingsløsninger til webshops på markedet. Dermed er det meget komplekst, og det kan være svært at vælge den mest optimale betalingsløsning. I en traditionel betalingsløsning til webshops, haves noget som hedder en ‘betalingsgateway’ og en ‘indløser’. Læs herunder om, hvad en betalingsløsning bør kunne.

Du skal oprette en aftale med Nets for, at din virksomhed kan modtage kortbetaling. I denne aftale med Nets skal du betale oprettelsesgebyr, et abonnement, indløsning (1,95%) og gebyr pr. transaktion (1 kr. pr. transaktion). 

Betalingsgateway

En betalingsgateway, må antages at være et slags virtuelt modsvar til den fysiske betalingsterminal, som er at finde ude i butikkerne. Der indgår en særlig teknik i en betalingsgateway, som gør det muligt at betale med kort. Betalingsgatewayen er med til at sikre samt kryptere den information, som sendes videre til indløseren.

Teller-modulet består af et plugin. Dette modul kaldes for en betalingsgateway og står for at kryptere de indtastede data samt at kommunikere mellem butik og indløser. Der findes selvfølgelig flere betalingsmetoder som kan være relevante, for eksempel er PayPal populært for webshops som har internationalt fokus.

Herunder ses en række eksempler på betalingsgateways:

  • ePay
  • Worldpay
  • Cybersource
  • Point
  • DIBS
  • Nets
  • Dandomain
  • Quickpay
  • Wannafind

Det varierer, hvilke betalingsgateways der virker bedst med de forskellige indløsere. Derudover er det i Danmark SKATs opgave at varetage formidlingen af regler om moms, told og punktafgifter ift. internethandel.

Indløser

Det er en nødvendighed at registrere virksomheden hos en indløser, hvis det skal være muligt at kunne modtage kortbetalinger. Indløserens funktion er at kommunikere med bankerne. Der benyttes en særlig trackingkode, som fortæller indløseren hvor pengene skal sendes til.

Alt efter hvilken indløser du benytter, er de mulige betalingskort forudbestemt af denne. Derfor er det vigtigt at vælge en indløser, som har adgang til de kort, du som virksomhed ønsker at tage. For at kunne modtage betalingskort, er det nødvendigt at have to moduler på plads. Alle, som ønsker at modtage betaling med betalingskort både online og fysisk, skal have en aftale med en såkaldt indløser. Indløsere står for at håndtere selve betalingen. I Danmark benytter man sig typisk af Nets (tidligere kaldt PBS) og af Teller (tidligere kaldt PBS International).

I Danmark har Nets monopol på indløsning af Dankort. Hvis du ønsker at anvende de internationale kort, såsom Visa, American Express, Mastercard osv., har disse en lang række indløser-muligheder. Disse er bl.a. følgende:

  • SwedBank
  • Handelsbanken
  • Valitor
  • Nets
  • Teller
  • Euroline
  • Nordea
  • Elavon

Alternative betalingsløsninger

Med MobilePay betaler du via en app på din smartphone. Det er smart, eftersom de fleste altid har deres smartphone på sig og derfor altid har mulighed for at betale. MobilePay vinder ikke kun terræn i forhold til onlinebetalinger men også betalinger, hvor man er fysisk tilstedeværende. Dette skyldes, at også flere og flere supermarkeder tager MobilePay.

Du kan få MobilePay på både Android Phone, iPhone og Windows Phone. Dermed har alle de store smartphone-systemer målt på antal brugere mulighed for at få MobilePay-applikationen.

tastning på bærbar

Tilvalgsydelser til webshop

Jo mere synlig du er online, jo større er potentialet for at få kunder i butikken. Der er mange måder at markedsføre sig på via online markedsføring. Der findes et væld af online kanaler, og det kan være en kompleks proces at vælge de korrekte, der passer til målgruppen.

Selvom det er komplekst, er det i høj grad nødvendigt at foretage online markedsføring. Det gode ved online markedsføring er, at det er målbart, da alt foregår digitalt. Dermed er det lettere at se, om markedsføringen giver kunder og salg i webshoppen.

E-mail marketing bør overvejes, da det er billigt og oftest meget målrettet. Det er målrettet på baggrund af, at dem som modtager dit nyhedsbrev, selv har sagt ja til det.

En anden vigtig brik i online markedsføring er Google AdWords, hvilket i modsætning til søgemaskineoptimering er betalte annoncer på Google. Med en god AdWords kampagne, kan du sikre dig potentielle kunder og salg ved de fleste søgninger på dine produkter.

Search Engine Optimization (SEO)

SEO, eller søgemaskineoptimering, er en markedsføringsydelse som du kan benytte på stort set alle hjemmesider og webshops. SEO er det, som får din hjemmeside til at ‘ranke’ højere på søgeresultatlisten på Google eller andre søgemaskiner.

At komme højere på søgeresultatlisten på Google kan være utrolig værdifuldt, da de fleste ikke bladrer videre på søgesiderne. De fleste tager de øverste resultater eller resultaterne på første side. SEO er en meget kompleks markedsføringstilgang og kræver i høj grad nogle tekniske færdigheder med bl.a. HTML-kendskab for at kunne blive udført på en god måde. Derfor er det normalt, at man hyrer et webbureau med speciale på området til at udføre dette.

Som seriøs webshopejer bør SEO helt klart overvejes, da det i høj grad er med til at mindske markedsføringsomkostningerne på længere sigt. Det er, fordi SEO kun tager udgangspunkt i den organiske trafik, og når du har fået den position du ønsker, er det langt lettere at vedligeholde den.

FordeleUlemper
  • Rangerer højere på Google søgemaskine
  • Kompleks markedsføringstiltag som kræver høje færdigheder
  • Skaber værdi for dig og flere besøgende
  • Kræver kendskab til HTML
  • Formindsker markedsføringsomkostninger på længere sigt
  • Tager kun fokus på organiske søgeresultater

Du kan få op til 4 tilbud på en moderne og professionel netshop fra forskellige partnere ved at udfylde kontaktformularen. Find den bedste webshop pris hos Ekspertvalg.dk.

Udfyld formularen på bare 1 minut

Få styr på webshoppen

Teknologien og markedet har i dag åbnet op for gode muligheder, når det gælder iværksætteri. Det er derfor blevet muligt at drive en virksomhed uden omkostningerne til lokaler, personale og lager.

Det er forholdsvis nemt at starte en netshop og med en smule teknisk viden, er det faktisk også nemt at få tilknyttet en simpel webshop. Men der er langt fra dét at starte en hjemmeside med webshop til rent faktisk at få succes med denne.

Strategien bag webshoppen skal være sammenhængende med den overordnede virksomhedsstrategi, hvilket kræver en grundig markedsundersøgelse og forståelse for egne kompetencer og idéer. Er du i tvivl op opsætning og valg af hjemmeside, kan du få professionel hjælp gennem et webbureau.

Pris på webshop med månedlig betaling
Prisklasse 1Prisklasse 2Prisklasse 3
200-300 kr.300-400 kr.+400 kr.

Valg af CMS-platform til webshop

Det første skridt du skal tage, når du vælger at starte en webshop, er at kigge på udvalget af platforme til din hjemmeside. Man vælger typisk at benytte sig af et Content Management System, forkortet CMS. Systemet fungerer sådan, at du som administrator arbejder med en brugerflade, når du ønsker at oprette produkter og lignende på hjemmesiden. En PHP webshop skal opsættes i en bestemt kode, og det kan derfor være en god idé at samarbejde med professionelle programmører om dette.

Det er vigtigt, at du anvender et e-commerce CMS som er egnet til webshops.

Man skelner mellem valg af et Open Source system og et lukket system - Closed Source. I et åbent system er det muligt at ændre i selve koden og kernefunktionerne, hvorimod et lukket system ikke giver ejeren mulighed for at se eller ændre koden. Der findes en stor mængde af guides og forslag til valg af CMS, men det er op til iværksætteren selv at finde den løsning, som passer bedst.

De åbne systemer er gratis, så du kan få en billig webshop, men kræver en masse arbejde for at skabe netop den løsning, som lever op til virksomhedens behov og ønsker. Derimod koster de lukkede systemer ofte penge, og her har du ikke den store kontrol over udseende eller funktioner, bortset fra gennem betalte løsninger eller temaer, som tilknyttes det valgte system.

De mest populære CMS til webshop er blandt andet

Infrastruktur

Det rette valg af CMS til dit webshop system kan være med til at spare tid, hvis du vælger et system, som er i stand til at kommunikere med de andre systemer, du ønsker at benytte - både på kort og lang sigt. På kort sigt kan det virke besværligt og tidskrævende, men vi anbefaler, at du sørger for at både regnskabsstyring, kundestyring og lagerstyring er tilknyttet dit CMS for dermed at slippe for at overføre data manuelt mellem de forskellige systemer.

Ved at have dit lagerstyringssystem integreret med webshoppen, sørger du for altid at holde oplysningerne opdateret. Dette er specielt nyttigt, hvis du har en fysisk butik med lagerbeholdning. Derved bliver din lagerstatus opdateret hele tiden, så du undgår at sælge produkter online, som ikke længere er på lager, fordi du lige har solgt det sidste produkt. Det gælder selvfølgelig også modsat, så du undgår at sælge et produkt i butikken, som allerede er blevet reserveret af en kunde online.

Som nævnt tidligere er det smart at CMS’et samarbejder med dit kundestyringssystem, også kaldet et CRM-system. Et CRM-system står for Customer Relationship Manager og dækker over systemer, som håndterer kunder og deres data. Det kan for eksempel inkludere bopæl, alder og kontaktoplysninger.

Valg af levering

Det kan være værd at overveje, hvordan du vælger at afsende de købte varer. Den valgte løsning afhænger i høj grad af, hvordan du har valgt at indrette din virksomhed. Hvis du ikke selv har plads til at have et lager, kan du for eksempel vælge at benytte sig af et eksternt lokale.

PostNord er begyndt at tilbyde lokaler i nogle af deres logistikcentre. Lokalerne har trådløst internet, så du kan medbringe din bærbar for at behandle webshoppens ordrer. Når varerne er pakket, er fordelen ved netop disse lokaler, at du blot kan sætte pakkerne på et aftalt sted, og så klarer PostNord resten. Det er selvfølgelig også muligt at virksomheden selv står for lagerstyring og sender pakkerne via for eksempel UPS eller GLS.

Det er efterhånden normalen at der er gratis fragt ved køb over et bestemt beløb, og i tøjbranchen tilbyder mange gratis returnering. Vi anbefaler derfor altid at lave en grundig markedsundersøgelse og benytte denne som baggrund for valg af leveringspartner.

Udfyld formularen på bare 1 minut

Regler for internethandel

I 2014 trådte der nye regler i kraft for internethandel. Du kan her se nogle af de væsentligste ændringer, som er sket. Der er bl.a. kommet væsentlige ændringer i webshoppens oplysningspligt.

Du skal derfor bl.a. informere om følgende:

  • Regler for nethandel
  • Dine varers egenskaber skal beskrives i fuldt omfang, så der ikke er tvivl om hvilken vare, ydelse eller teknik som sælges.
  • Du skal udførligt beskrive alt om fortrydelsesret, købs- og salgsbetingelser, betaling for fragt, fragt ved returnering, tidsfrister og procedurer. Det gælder både brugte og ubrugte varer. Samtidig skal det fremgå, hvad der kan returneres, og hvad der ikke kan, og til hvilken pris varen tages retur, hvis den er blevet brugt. Mangler der f.eks. oplysninger om omkostninger ved fortrydelse, herunder betaling af returfragt, så hænger virksomheden selv på disse udgifter.
  • Du skal oplyse alt om købelovens rettigheder ved fejl og mangler inklusiv reklamationsret, så kunden er helt klar over sine rettigheder.
  • Du skal beskrive, hvad kunden kan gøre, hvis der opstår uenighed eller tvist. Dvs. hvordan og hvor kunden kan klage og evt. anke en afgørelse henne.
  • Kunden skal informeres om, hvornår der indgås en aftale om køb og dermed forpligter sig til at betale.
  • Det skal fremgå tydeligt af hjemmesiden, hvilket navn virksomheden har, dets CVR-nummer, adresse, tlf. og e-mail adresse på kontaktperson(er), så det er muligt at kommunikere med den erhvervsdrivende, samt at der skal fremgå en beskrivelse af, hvad du og din forretning sælger af ydelser/varer - inkl. priser, skatter og afgifter.

Tilbud på webshop

Hvis du på nuværende tidspunkt har besluttet dig for at få en online shop til din virksomhed, er det muligt at modtage op til 4 gratis og uforpligtende tilbud på en webshop pris. Benyt dig af kontaktformularen øverst og bliv kontaktet af op til 4 samarbejdspartnere.

Vi har samarbejdspartnere i hele landet, så du altid har et webbureau nær dig. Vi tilbyder bl.a. samarbejdspartnere i de tre største, danske byer: webshop København, webshop Odense og webshop Aarhus.

Vores partnere er professionelle og giver kun konkurrencedygtige tilbud. Vi forsikrer dig, at du er i gode hænder, når du benytter dig af vores service. Såfremt spørgsmål haves, kan du ringe på telefon +45 3841 0300 eller sende en e-mail på [email protected].