Udfyld 1 formular, og modtag op til 4 tilbud fra udvalgte leverandører
Spar penge ved at sammenligne tilbud og vælg det bedste
Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser
Hvis en virksomhed skal have et effektivt kommunikationsflow, er det nødvendigt at investere i erhvervstelefoni og et telefonanlæg, som gør det muligt at samle alle virksomhedens telefoner under et og samme telefonnetværk. Telefonsystemet er grundlaget for virksomhedens kommunikation og influerer direkte og indirekte på alt fra projekteffektivitet til kundetilfredshed og i sidste ende bundlinjen.
Der er en lang række fordele forbundet med, at virksomheden anskaffer får erhvervstelefoni samlet i et telefonsystem. Det er bl.a. muligt at tilslutte stationære telefoner såvel som mobiltelefoner, til langt de fleste telefonsystemer, og man dermed samle alle telefonlinjer i ét system. Dette gør at man får en række funktioner som bl.a. kan være:
Erhvervstelefoni er dog en bred kategori, og funktionerne kan variere meget, alt efter hvilke behov den enkelte virksomhed har.
Vælger man et IP telefonsystem til sin erhvervstelefoni, får man et system som køre over internettet. En af fordelene ved et IP telefonsystem er, at man langt nemmere kan tilslutte både eksisterende og nye telefonforbindelser. Desuden kan et IP telefonsystem betjenes fra alle steder, hvor der er installeret en internetforbindelse, og ikke kun fra placeringen hvor telefonanlægget har sin fysiske lokation. Man kan desuden også tilslutte softphones til sit IP telefonsystem. Softphones er telefonforbindelser som et tilsluttet computeren og et headset, således at computeren reelt set fungerer som en telefon. Der er en række fordele forbundet med, at vælge et IP telefonsystem til sin erhvervstelefoni:
Fordele: | |
---|---|
Lavere omkostninger: | I forhold til det traditionelle system, kan man her spare penge på ledninger og tilslutning da et IP telefonsystem er tilkoblet internet. Du spiller derfor for en masse kabler og tilkoblinger. |
Implementering og vedligeholdelse: | Da hele systemet er tilknyttet internettet, er det forholdsvis let at have med at gøre. Ligeledes når det er installeret og tilknyttet til internet, er det nemt at vedligeholde. |
Justering: | Det er muligt at justere efter virksomhedens behov, og lettere tilpasse sig pludselig ændringer. Derudover er der mulighed for at overføre telefonbeskeder direkte videre til e-mails og hertil gemmes som data. |
Forbedring af produktiviteten: | Der vil være flere funktioner til forbedring af produktiviteten, såsom Outlook integrering, nem dirigering af opkald mm. |
Formindsker forældelse: | Man formindsker teknologisk forældelse. Leverandøren af et IP telefonsystem til erhvervstelefoni sørger for, at systemet er opdateret og lever op til din virksomheds voksende krav. |
Ulemper: | |
---|---|
Skal være tilkoblet internettet: | Det kræver, at man har en internetforbindelse, som virker optimalt. Uden internetforbindelse er der ingen stemme. |
Længere båndbredde: | Hvis du ikke har tilstrækkelig båndbredde, kan det resultere i, at det ikke kan følge med. |
Risiko for hacking: | Da hele systemet er tilknyttet til internettet, kan det betyde, at hackere eller andre personer kan aflytte samtaler eller det der er meget værre. |
Lydkvalitet kan svigte: | Hvis internetforbindelsen svækkes, kan det resultere i at lydkvaliteten forringes. |
Der er nogle faktorer som virksomheden bør overveje, før de går ud og investere i et telefonsystem. Hvilke behov et telefonsystem skal kunne opfylde afhænger i høj grad, af hvor stor virksomheden er og hvilke krav den har til erhvervstelefoni.
En lille virksomhed som ikke har så mange ansatte, vil ikke have behov for de samme funktioner i deres telefonsystem, som en stor virksomhed med forskellige afdelinger, og mange ansatte. Virksomheden bør desuden også overveje, om det kan betale sig at købe systemet, eller om man kan nøjes med at leje det.
Udfyld formularen på bare 1 minut
Prisen på erhvervstelefoni varierer en del, og afhænger af flere forskellige ting. Det der betyder mest for prisen er, om telefonsystemet er fysisk eller internetbaseret. Desuden afhænger prisen på telefonsystemet også af, hvor mange funktioner det skal have. Vil du eksempelvis supplere med et mobil omstillingsanlæg, vil dette tilvalgt naturligt også hæve prisen.
Der findes flere leverandører af telefoncentraler og erhvervstelefoni, og det kan være svært selv at finde rundt i dem alle sammen. Hvis i udfylder kontaktformularen her på siden, så vil Ekspertvalg.dk sætte jeres virksomhed i forbindelse med flere forskellige leverandører af telefonsystemer og erhvervstelefoni, som alle kan give jer professionel rådgivning. Leverandørerne af erhvervstelefoni ved desuden, at de er i konkurrence med hinanden, og vil derfor altid prøve at give jer et rigtig godt tilbud.
Vi prøver altid at forbinde vores kunder med de bedste leverandører i branchen. Er du en af dem?