Sammenlign priser på telemarketing
Udfyld formularen på et minut for at starte processen

Answer these simple questions and we will find you the BEST prices

Which type of solar quotes do you need?

1
2
3
4
5
Få op til 4 tilbud her
Spar tid
Spar tid

Udfyld 1 formular, og modtag op til 4 tilbud fra udvalgte leverandører

Spar penge
Spar penge

Spar penge ved at sammenligne tilbud og vælg det bedste

Gratis og uforpligtende
Gratis og uforpligtende

Vores service er 100% gratis og uden forpligtelser

Omtale og anbefalinger
Sidst opdateret: 21. juli 2021

Mødebooker

Find din nye mødebooker hos Ekspertvalg.dk

Virksomhedernes behov for at skaffe B2B-salg er steget markant med den overflod af kontakt- og marketinginformation, der findes på internettet. En mødebooker står for processen med at skabe kontakt til potentielle kunder og på den måde markedsføre virksomheden over for andre virksomheder. Det kan være svært at finde de rette callere, og det kan derfor være en god idé at ansætte en professionel mødebooker til at skabe vækst.

En mødebooker er ansat til at ringe og booke møder på vegne af en virksomhed. Hvis en virksomhed har behov for en mødebooker, henvender de sig som regel til et telemarketingbureau. En mødebookers rolle i forhold til en potentiel kunde er vigtig, da vedkommende vil være den første kontakt, virksomheden har med den potentielle kunde.

Hvordan samtalen forløber, kan være afgørende for, om denne potentielle kunde bliver til en kunde, som virksomheden sælger sit produkt eller sin service til. At have ansat en kompetent, ekstern mødebooker er derfor afgørende for, om det skaber salg og vækst i virksomheden

Hos Ekspertvalg.dk har vi mere end 5 års erfaring med formidling af telemarketing - udfyld formularen øverst, og modtag op til 4 skræddersyede tilbud.

Hvordan bruger jeg mødebookere i min forretning?

En mødebooker hjælper din virksomhed med at arrangere møder af høj kvalitet, som kan generere salg. Det er den mest populære metode til at overtale en potentiel kunde til at høre om det produkt eller den service, din virksomhed sælger.

En dygtig booker har gennemgået en grundig træning og uddannelse og har et talent for salg. Det er nødvendigt, da at skulle ringe virksomheder op og tage deres ellers "dyrebare" tid for at arrangere et møde kræver gode kommunikationsevner.

Dette er evner, som den normale sælger ikke nødvendigvis besidder. Sælgere er gode til at forhandle, præsentere og lukke aftaler, men når det kommer til at indsamle data og analyser og sikre et møde, vil en dygtig booker være et bedre alternativ. Har du en salgsafdeling, som ikke er komfortable med at foretage kanvas-kald og mødebooking, er der en stor chance for, at det ikke bliver gjort så godt, som en dygtig mødebooker vil kunne gøre det.

En professionel booker ved, hvordan de kan lokke en potentiel kunde med interessant, kort og relevant information. En booker vil fortælle en potentiel kunde lige præcis så meget, at det vil fange deres opmærksomhed, og mødebookeren kan herefter foreslå et møde, hvor de kan høre mere om virksomhedens produkt eller service. Ved mødet kan salgsafdelingen så tage over og gøre det, de er bedst til - at sikre en god aftale. 

En mødebooker kan gøre, at virksomhedens salgsafdeling kan fokusere 100 procent på face-to-face-møder, og dermed også garantere en stigning i salg. Desuden vil en dygtig booker kun indkalde potentielle kunder til et møde, hvis de er virkelig interesserede i virksomhedens produkt eller service, hvilket vil gøre arbejdet for salgsafdelingen lettere.

Pris på mødebooker

Da der er mange forskellige faktorer, som spiller ind på, hvad prisen er på en booker, er det svært at fastlægge en præcis pris. Der er mange mødebookere på markedet, og kvaliteten af disse varierer. Ofte koster det mellem 5.000-10.000 kroner at starte op. Beløbet dækker over dataindsamling og segmentering af kunder, tilrettelæggelse af salgsmateriale og rapportering af udbytte med evaluering. Herudover koster det normalt et fast beløb pr. etableret møde mellem din virksomhed og kunden.

Herunder kan du se et vejledende priseksempel, samt hvilke parametre der har indflydelse på den endelige pris.

Priser på mødebooker
Lav prisHøj pris
Velkendt og stærkt brandNyt og ukendt brand
Flere store tidligere kunderFå eller ingen kundereferencer
Produkt/ydelse med lav kompleksitetProdukt/ydelse med høj kompleksitet
Større markedMindre marked
Lidt konkurrenceMeget konkurrence
1500-2500 kr. pr. møde2500-5000 kr. pr. møde

Ligegyldigt om du benytter dig af en intern mødebookeragent eller vælger at ansætte et telemarketingbureau, vil der være en række valgmuligheder for aftalens betingelser, som du bør huske at overveje:

mødebooker

Ekstern mødebookeragent

Der er flere ting, du skal tænke på, når du beslutter dig for at samarbejde med en ekstern mødebookeragent. Blandt andet skal du overveje, hvad et samarbejde med en konsulent vil betyde for dig og din arbejdsdag, og hvordan du kan inkorporere denne i arbejdsgangen.

Der er nogle punkter, der bør afklares, før du kan starte:

Denne proces afhænger også af hvor komplekst et produkt eller ydelse, du har. Eksempelvis vil det være lettere for en mødebooker at formidle budskabet om en kaffeautomat eller en hjemmeside til en kunde, fremfor hvordan man implementere et CRM-system eller et jordvarmeanlæg.

Ved du allerede nu, at din virksomhed har brug for en ekstern booker, kan du hos Ekspertvalg.dk bestille op til 4 uforpligtende og gratis tilbud på en mødebooker. Udfyld formularen øverst, og vi kontater dig med op til 4 skræddersyede tilbud på en mødebooker - og du kan derefter vælge det bedste og billigste til netop din virksomhed.

Konceptet med mødebookeragent

Herunder kan du se, hvordan et forløb med en booker typisk vil foregå.

1. Research

Ved hjælp af research kan du finde ud af, hvilke valgmuligheder du har. Du kan orientere dig om priser og betalingsmetoder og sikre dig, at din potentielle mødebooker er professionel og troværdig.

Hvis du gerne vil undgå besværet ved research, kan vi gøre det for dig. Du udfylder blot kontaktformularen her på Ekspertvalg.dk, så sætter vi dig i kontakt med op til fire leverandører af mødebookere, som du frit kan vælge mellem.

2. Planlægning

Når du er blevet sat i kontakt med en mødebooker, er det vigtigt, at I først sætter jer ned og forventningsafstemmer. Har I det samme mål, og er I enige om, hvor meget arbejde I skal lægge i det her og nu og på sigt? I skal også blive enige om en øvre grænse for, hvor meget mødebookeren må arbejde for dig, så du ikke pludselig risikerer at skulle betale mere, end du har råd til. 

Aftal,om der skal betales timeløn eller “no cure no pay”, hvor du kun betaler pr. aftalt eller vellykket møde. I denne forbindelse er det også vigtigt, at I planlægger kriterierne for, hvornår et møde er vellykket.  

3. Mødebookeren introduceres til virksomheden

Når I har planlagt rammerne for jeres samarbejde, skal mødebookeren introduceres til din virksomhed. Mødebookeren skal kende jeres formål, jeres målgruppe, jeres produkt og jeres kultur, så vedkommende kan fremgå som en del af virksomheden. Mødebookeren er den første kontakt mange fremtidige kunder har med din virksomhed, så sørg for, at I giver et godt førstehåndsindtryk.

4. Lav en liste over potentielle kunder

Dette kan I gøre ved, at du giver mødebookeren en række navne på kunder, du gerne vil i kontakt med, og som du måske har snakket med før. Dernæst overtager mødebookeren listen og sørger for at udvide den baseret på egen research. Her er det vigtigt, at vedkommende både noterer kontaktpersonens navn, stilling, virksomhed og hvorfor kunden kan få gavn af et samarbejde med dig.

Mødebookeren skal i det hele taget lære kunden så godt at kende som muligt, så de er på bølgelængde med det samme, når mødebookeren ringer op.

5. Opkald til potentielle kunder

Over telefonen forklarer mødebookeren hvem vedkommende er, hvem vedkommende repræsenterer, og hvorfor vedkommende kontakter netop denne virksomhed. Mødebookeren forklarer, ligesom en sælger, hvorfor virksomheden bør indgå i et samarbejde med dig og købe dine produkter, og sørger for at have kundens (og dine) interesser i mente.

Hvis kunden er interesseret i dig og dine produkter, arrangerer mødebookeren et møde mellem dig og kunden, så du kan afslutte det salg, som mødebookeren mere eller mindre har påbegyndt.

6. Salgsmøde

Hvis mødebookeren har gjort den potentielle kunde interesseret i dig og har arrangeret et salgsmøde, er det op til dig at afslutte salget. Du bør forklare, hvorfor netop dit produkt er så godt, hvorfor du gerne vil samarbejde med kunden, og hvad du kan tilbyde denne.

Mødet kan enten foregå hos dig, hos kunden eller på neutral grund et andet sted, alt efter hvad I hver især har lyst til. Det vigtigste er dog, at du præsenterer dig selv, din virksomhed og dit produkt på en fordelagtig måde, således at kunden får lyst til at lukke handlen. 

Udfyld formularen på bare 1 minut

Krav til en mødebooker

Ansætter du en ekstern booker, er det afgørende, at mødebookeren er dygtig til det, vedkommende laver. Mødebookeren vil blive virksomhedens første kontaktled til en potentiel kunde, og det er derfor ikke ligegyldigt, hvad der bliver sagt i en samtale. Det er derfor essentielt, at der er overensstemmelse angående strategien mellem virksomhed og mødebooker.

Når du skal ansætte en mødebooker, bør der blive stillet krav, det kan bl.a. være:

Outsourcing af salget vha. mødebookere

Det er afgørende for et godt samarbejde, at virksomheden og bureauet har de samme forventninger til samarbejdet. Som virksomhed skal I sørge for, at firmaet der skal foretage bookinger for jer, er så godt forberedt som muligt. Desuden er det vigtigt at få opsat nogle kriterier, som skal være gældende for, hvornår agenten skal booke mødet.

Det vil være med til at sikre en professionel mødebooking af høj kvalitet, hvilket er essentielt, da det koster virksomheden ressourcer at besøge de potentielle kunder, som der er arrangeret møder med.

Du kan vælge at have en mødebooker ansat internt i virksomheden, men mange vælger i dag at outsource til et eksternt telemarketingfirma - især, hvis de allerede gør brug af andre af bureauets services. Det kan for eksempel indbefatte outbound og/eller inbound telemarketing, hjælp til direct mail-kampagner eller generel opfølgning på forskellige kampagner.

En eventuel outsourcing er både forbundet med en række fordele og ulemper, som du selvfølgelig skal have in mente, når du overvejer en ekstern løsning:

Fordele og ulemper

Ulemper

Når du outsourcer, gælder det om at finde mødebookingbureauer med motiverede mødebookere, der også har stort kendskab til marketing og er vante til det sprogbrug og den kultur, som eksisterer i den pågældende branche.

Udfyld formularen på bare 1 minut